Annons:

MSC Cruises navngiver officielt sit nyeste flagskib, MSC Euribia, i aften i København

MSC Euribia er det 22. skib i MSC Cruises' flåde og er opkaldt efter Eurybia, en gudinde i græsk mytologi, der herskede over havets riger og himlens stjernebilleder. Man mente, at hun herskede over vejrets og vindens magt. Sophia Loren vil døbe skibet og Travel News er der for at dække begivenheden.

I aften navngiver MSC Cruises officielt MSC Euribia, deres længe ventede nye flagskib – et skib, der har det mest energieffektive krydstogtskibs-design nogensinde.

Den festlige navngivningsceremoni finder sted i Københavns Havn i aften, hvor den traditionelle maritime arv hyldes, og præsenteres af den kendte danske tv-vært, skuespiller og model Sarah Grünewald.

Skibet er MSC Cruises’ andet skib drevet af LNG, det reneste skibsbrændstof, der i øjeblikket er kommercielt tilgængeligt i stor skala. Ombord har skibet en række af de bedste miljøteknologier i klassen, herunder avancerede spildevandsbehandlings-systemer og affaldshåndtering. Hun er også designet med fremtiden for øje, så hun nemt kan indarbejde fremtidige innovationer inden for bæredygtighed, såsom kulstofneutrale syntetiske og andre alternative brændstoffer, så snart de er tilgængelige i stor skala.

MSC Euribia forventes at være det mest energieffektive krydstogtskib i verden på det tidspunkt, hvor det søsættes. På sin jomfrutur gennemførte MSC Euribia en rejse fra St. Nazaire til København med netto nul drivhusgasemissioner takket være de emissionsreduktioner, som bio-LNG og anvendelsen af massebalance-tilgangen muliggjorde.

Ved aftenens ceremoni deltager fornemme gæster fra hele verden, vigtige rejsepartnere og internationale medier samt topledelsen fra MSC Cruises og moderselskabet MSC Group.

Gudmoderen for MSC Cruises’ flåde og den globalt anerkendte filmlegende, Sophia Loren, vil også være til stede for officielt at navngive skibet og fortsætte sit mangeårige tætte forhold til MSC Cruises.

Den betydningsfulde begivenhed vil omfatte live-underholdning og taler kombineret med den vigtige maritime tradition med at klippe båndet for at bryde en flaske champagne over skibets stævn. Gæsterne vil også blive forkælet med en gourmet-gallamiddag og uforglemmelige optrædener, herunder et spektakulært DJ-set af Bob Sinclar, den internationalt anerkendte franske DJ og pladeproducer, som vil afslutte aftenen.

Den særlige begivenhed vil give gæsterne det første kig på det revolutionerende nye skibs banebrydende design og forskellige gæsteoplevelser i verdensklasse.

MSC Euribia begynder at sejle i Nordeuropa til sommer med 7-nætters sejladser fra Kiel i Tyskland og København i Danmark til de betagende norske fjorde, herunder Geiranger, Ålesund og Flaam.

Om MSC Euribia · MSC Euribia er det 22. skib i MSC Cruises’ flåde, med 19 dæk, en bredde på 43 meter, 2.419 kahytter og 35.000 m2 offentligt rum. MSC Euribia er opkaldt efter den antikke gudinde Eurybia, som udnyttede vind, vejr og konstellationer til at beherske havene, hvilket fremmer skibets vision om at beherske implementeringen af de nyeste teknologier til at beskytte og bevare det dyrebare marine økosystem.

Det banebrydende skib er det andet LNG-drevne skib i flåden og det mest innovative og miljømæssigt avancerede skib til dato, og for første gang får det en ny silhuet med en eksklusiv, skræddersyet fresko med titlen #SaveTheSea malet på ydersiden, der fejrer MSC Cruises’ fortsatte dedikation til havet og en forpligtelse til at opnå netto-nul-udledning inden 2050. Som et Meraviglia-Plus-skib tilbyder MSC Euribia en overflod af dynamiske gæsteoplevelser med innovative funktioner, faciliteter og berigende underholdning for hele familien.

MSC Euribia har mange funktioner og miljøteknologier:

Bruttotonnage: 184.011

Længde: 331 m

Bredde: 43 m

Højde: 73,6 m

Passagerkapacitet: 6.334

Motorer og brændstof:

Fire Wärtsilä Dual Fuel-motorer: 2 x 16V46DF og 2 x 12V46DF

Motorer, der kan køre på flydende naturgas (LNG) og på marinegasolie med lavt svovlindhold (MGO)

Verdens første netto-nul-emissions-krydstogt:

Nazaire til København ved hjælp af bio-LNG ved hjælp af et massebalancesystem, den mest omkostningseffektive og miljøeffektive metode til at levere fordelene ved vedvarende biogas.  MSC Euribia kan drives med flydende naturgas (LNG), som stort set eliminerer svovloxider og partikler og reducerer nitrogenoxider med 85 %. Det reducerer også udledningen af drivhusgasser med op til 20 % (på CO2-ækvivalent basis).

LNG er et overgangs-brændstof: Motor-teknologien om bord og brændstof-systemerne kan allerede bruge bio- og syntetisk LNG i dag. I fremtiden kan skibs-designet rumme eftermonteringer, der gør det muligt for vores LNG-drevne skibe at bruge grøn metanol. MSC Cruises er forpligtet til at anvende drop-in vedvarende brændstoffer og fremskynde energiomstillingen til netto-nul.

Energieffektivitet

MSC Euribia er det mest energieffektive krydstogtskib nogensinde. MSC Euribia vil opnå et IMO Energy Efficiency Design Index (EEDI), der er 55% bedre end det nuværende krav, og hun forventes at være det mest energieffektive krydstogtskib i verden på tidspunktet for hendes søsætning. MSC Euribia vil udlede op til 19% færre drivhusgasser pr. passager pr. dag end sine søsterskibe, der bruger konventionelle skibsbrændstoffer. MSC Euribia vil udlede op til 44 % færre drivhusgasser pr. passager pr. dag end skibe, der blev bygget for blot 10 år siden.

Avancerede faciliteter til vand- og affaldsbehandling 

Spildevand behandles til en meget høj kvalitet, der er af en bedre standard end mange kommunale spildevandsrensningssystemer på verdensplan. Vores teknologi lever op til de strengeste internationale IMO-standarder – herunder den såkaldte Baltic-standard. Avancerede affaldshåndteringssystemer til at reducere, genbruge og genanvende det affald, der genereres om bord.

MSC Cruises har forpligtet sig til at være et brand med netto nul drivhusgasemissioner i 2050.

Udlednings-intensiteten for vores skibsdrift er faldet med 33,5 % siden 2008, og vi vil opnå en reduktion på 40 % forud for IMO’s 2030-mål.  At opnå netto-nul-udledning vil kræve mere end at finde yderligere driftseffektivitet: Vi omfavner nye teknologier og skifter til ikke-kulstofholdige og vedvarende brændstoffer. Vi samarbejder med brændstof-leverandører og andre om at implementere bæredygtige drop-in-brændstoffer som avancerede biobrændstoffer og biogas i dag. I fremtiden vil grøn brint og grøn metanol sandsynligvis bidrage til vores dekarbonisering, og det samme vil syntetiske e-fuels. Vores fokus er udvikling af skalerbare løsninger, der kan bruges universelt.

Krydstogt-divisionen i MSC Group er det førende privatejede schweiziske shipping- og logistikkonglomerat med over 300 års maritim arv, har hovedkvarter i Genève, Schweiz, og har to forskellige brands inden for sin struktur – det moderne og luksusbrandet.

MSC Cruises, det moderne brand, er verdens tredjestørste krydstogts brand og førende i Europa, Sydamerika, Mellemøsten og det sydlige Afrika med en større markedsandel og en større kapacitet end nogen anden aktør. Det er også det hurtigst voksende globale krydstogtmærke med en stærk tilstedeværelse på markederne i Caribien, Nordamerika og Fjernøsten.

Flåden består af 21 moderne skibe kombineret med en betydelig fremtidig global investeringsportefølje af nye skibe, og den forventes at vokse til 23 krydstogtskibe i 2025.

MSC Cruises tilbyder sine gæster en berigende, fordybende og sikker krydstogt oplevelse inspireret af selskabets europæiske arv, hvor de kan nyde internationale restauranter, underholdning i verdensklasse, prisvindende familieprogrammer og den allernyeste brugervenlige teknologi om bord.

I mellemtiden er luksusbrandet Explora Journeys klar til at begynde at sejle i 2023 med en flåde med de nyeste og mest avancerede miljø- og maritime teknologier til rådighed. Det første af dem vil have en bruttotonnage på 63.900 GT og 461 af de største suiter til søs, alle med terrasser ud til havet. Disse luksusskibe vil introducere luksussegmentet for en bred vifte af nye gæsteoplevelser og andre aktiviteter samt generøse forhold mellem offentlige rum, ud over at fremvise meget innovativt design.

MSC har længe været engageret i miljøforvaltning med et langsigtet mål om at opnå netto nul-emissioner for sine aktiviteter inden 2050. Virksomheden er også en betydelig investor i den næste generation af miljøvenlige marineteknologier med det formål at støtte deres fremskyndede udvikling og tilgængelighed i hele branchen.

Takket være den ekspertise der er til rådighed i sine teams og i sit netværk af underleverandører, kombineret med den bedste industrielle teknologi, er Chantiers de l’Atlantique førende indenfor design, integration, test og præcis levering af krydstogtskibe, flådefartøjer, elektriske transformerstationer til havvindmølleparker og flådeservice. Virksomheden er en pioner inden for morgendagens udfordringer.

Takket være sin forskning og udvikling tilbyder Chantiers de l’Atlantique skibe med den højeste miljømæssige ydeevne samt udstyr til havvindmølleparker, hvilket gør det til en vigtig aktør i den globale energiomstilling.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.