Annons:

Airbnb lancerer berømthedsoplevelser

Ved at lancere den nye Icons-kategori håber Airbnb at køre med på dette års store oplevelsestrend – og hvis den bliver relevant at tage platformen med ind i fremtiden.

Det er ikke første gang, at Airbnb for nylig har brugt popkulturreferencer i sin markedsføring. Da de sidste år annoncerede muligheden for at leje Barbies hus i Malibu, helt i tråd med succesfilmen Barbies globale triumf, resulterede det i 250 millioner såkaldte impressions på sociale medier.

Nu lancerer platformen en ny oplevelseskategori kaldet Icons. Der er elleve stykker i alt. De spænder fra at overnatte i Princes hus Purple Rain i Minneapolis eller i huset fra animationsfilmen Up. For at deltage i en koncert i stue med sangeren Doja Cat, tag med reggaeton-kunstneren Reid på turné i en uge eller hæng ud med skuespilleren Kevin Hart og hans venner på en hemmelig bar.

Ifølge Airbnb vil 4.000 billetter til Icons blive frigivet i 2024. De fleste vil være gratis, de andre vil koste mindre end $100 per gæst. Som igen skal bekræfte deres identitet og gennemgå baggrundstjek for at sikre sikkerheden.

Ifølge Airbnbs administrerende direktør Brian Chesky er ikoner ikke så meget en måde at tjene penge på som “en cool ting, vi gør”.

– Det vigtigste er, at det her er porten til oplevelser. Det er et springbræt til, hvor vi vil tage Airbnb hen. Næste år har vi en rigtig stor ting på vej, det hele vil bygge videre på dette.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.