Annons:

Fire flykabine nyheder, der skiller sig lidt ekstra ud

Fra køjesenge på økonomiklasse til sofaer på første klasse. Travel News lister fire af dette års kabine-innovationer, som flyselskaberne ønsker at brillere med har potentialet til at ændre den måde, vi rejser på.

1. Air New Zealands SkyNest
Det har været rygtet i årevis, Air New Zealands såkaldte SkyNest – og fra september er det endelig tid.

SkyNest er ikke helt ulig en barnevognskupé på et tog. De består af seks senge placeret mellem premium- og almindelig økonomiklasse ombord på flyselskabets Boeing 787 Dreamliner-fly, der opererer særligt langdistanceruter. Blandt andet ruterne mellem New Zealand og USA som kan tage op til 17 timer.

Rejsende kan booke fire timer i SkyNest pr. Prisen svarer til ca. 3.000 DKK oven i prisen på selve flybilletten.

 

2. Lufthansa Allegris premium økonomi og førsteklasses suiter
Lufthansas premium-koncept Allegris betyder, at hundredvis af selskabets nye A350- og B787-9-fly, samt mange af dets eksisterende fly, bliver udstyret med det nye Allegris-interiør. Konceptet omfatter suiter med låsbare døre i både business og first class.

Det seneste Allegri-sæde i premium økonomi skaber privatliv, der minder om forretning. Som ryg har de for eksempel en pod-lignende skal, som gør, at foldning af sædet ikke påvirker passageren bagved. De er også skabt med fodstøtter, drikkeholdere i armlænene, bøjler, læselys, 15,6″ skærme med Bluetooth, USB-porte og støjreducerende høretelefoner. De udbydes først til foråret på Lufthansas A350 og 787 Dreamliner-fly.

Allegris førsteklasses tilbud i form af nye suiter skiller sig også ud. Hver suite er opdelt af vægge og skydedøre, der næsten når loftet for ekstra privatliv. Sæderne kan foldes helt vandret, og er udstyret med systemer, der gør det muligt individuelt at regulere og justere temperaturen. Inde i suiten er der også spisebord, 32″ skærm og garderobe. Hver suite kan rumme op til fire passagerer.

 

 

3. Japan Airlines premium økonomi
JALs nye A350-1000-fly kom i drift i slutningen af ​​september sidste år, beskrives som selskabets flagskibsfly og opererer indtil videre på ruten New York JFK–Tokyo Haneda.

Ligesom Lufthansas Allegris-koncept har sæderne i premium economy en fast hård ryg, som gør, at foldningen ikke griber ind i bageste nabos plads. Men de er også de første premium economy sæder i verden med en motoriseret vippefunktion à la business class. Fodstøtten er også motoriseret, og der er en skillevæg mellem sæderne for mere privatliv.

Passagerer har adgang til 16″ skærme med Bluetooth, støjreducerende hovedtelefoner og opladningsporte til USB-A og USB-C.

 

4. Air France La Première første klasse
Sidst men ikke mindst har Air France redesignet hele La Premières førsteklasses kabine. Som snart kommer til at bestå af fire private suiter på de fleste af selskabets 777-300 fly.

Suiterne, der spænder over hele fem vinduer, er de længste på markedet og inde i dem er der tre muligheder: Sæde, sofa og seng. Der er selvfølgelig også garderobe og opbevaringsplads, og en håndgribelig følelse af et hotelværelse.

Maden tilberedes af Michelin-kokke som Emmanuel Renaut (afgang Paris), Julien Royer (afgang Singapore) og Dominique Crenn (afgang Miami, Los Angeles og San Francisco). Kagerne er opfundet af Angelo Musa, og vinkortet inkluderer alle champagner valgt af Paolo Basso, en af ​​verdens bedste sommelierer.

Alt service er desuden signeret af kendte designere, såsom porcelæn fra Bernardaud og bestik fra Christofle.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.