Annons:

Marriott tester AI for at automatisere værelsesallokering

Hotelkæden forsøger at strømline værelsesallokering med kunstig intelligens, hvilket frigør tid, så personalet kan prioritere gæster.

Hotelgiganten Marriott International investerer nu kraftigt i kunstig intelligens for at strømline driften og frigøre tid for medarbejderne. Virksomheden udvikler et nyt AI-baseret værktøj, der vil automatisere processen med at tildele værelser til hotelgæster, en opgave, der indtil videre har været både kompliceret og tidskrævende.

Sådan fungerer Marriotts AI-værktøj
Værktøjet, der i øjeblikket er i pilotfasen, er designet til hurtigt og effektivt at håndtere værelsestildelinger baseret på gæsternes præferencer, reservationshistorik, hotelbelægning, loyalitetsstatus og opholdets længde. Ifølge Naveen Manga, global teknologidirektør hos Marriott International, har teknologien potentiale til at udføre opgaver, der tidligere tog timer, på få sekunder.

“Det handler i bund og grund om at fjerne mange timers manuelt arbejde. På et øjeblik kan 1,2 millioner værelser tildeles automatisk,” fortæller Manga til Skift.

Marriotts investering i kunstig intelligens
Marriott har investeret i AI siden 2023 og oprettede sidste år et internt laboratorium til at udvikle nye teknologiske løsninger. De afholder regelmæssigt hackathon-lignende arrangementer for at identificere og løse problemer ved hjælp af AI-teknologi.

Udfordringer i AI-pilotprojektet med værelsestildelingsværktøjet
Pilotprojektet med værelsestildelingsværktøjet er stødt på nogle udfordringer undervejs. Under de indledende tests måtte hotelpersonalet ofte tilsidesætte AI’ens valg.

“Det første forsøg fungerede ikke optimalt. Personalet tilsidesatte AI’ens valg hver gang,” siger Manga.

Forbedringer og tilpasninger af AI-teknologien
Virksomheden har siden foretaget de nødvendige justeringer baseret på feedback fra medarbejdere, og teknologien fungerer nu meget bedre i praksis. Marriott understreger, at målet med værktøjet ikke er at erstatte medarbejderne, men at frigøre tid, så de kan fokusere mere på gæsteoplevelsen.

Kilde: Skift.com

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.