Annons:

Analyse: Boutiquehoteller er Airbnbs nye strategi i New York

Efter at New York City strammede reglerne omkring korttidsudlejning, er Airbnbs udbud styrtdykket. Fremtidige søgninger efter overnatning i byen via platformen viser nu flere overnatningsmuligheder på forskellige hoteller. Af: Linda Iliste

“I løbet af lidt over en uge faldt Airbnbs eksisterende udbud i byen med 77 procent”

I september strammede New York City reglerne omkring korttidsudlejning og indførte strengere registreringskrav for ejendomme og udlejere. I løbet af lidt over en uge faldt Airbnbs eksisterende udbud i byen med 77 procent.

I forbindelse med at Airbnb nu offentliggør sin seneste kvartalsrapport, nævner administrerende direktør Brian Chesky, hvilken indflydelse New York Citys regler har på virksomheden. Platformen er stadig stærkt benyttet af folk, der leder efter bolig i New York.

– Vi har meget lavere udbud, end vi har haft før, så der er reel mulighed for, at vi kan supplere det, der engang var hjemme, med boutiquehoteller, siger Brian Chesky.

Brian Chesky mener, at Airbnb er på vej til at blive et AI-drevet rejsebureau, for hvilket forbedrede, personlige tilbud kan være afgørende. En retning, han understreger, at alle rejseapps i nogen grad bevæger sig i retning af. Det, kombineret med et andet udvalg af overnatningsmuligheder, kan være afgørende for platformens fremtid – og overlevelse.

En søgning efter overnatning i New York via Airbnb i december viser meget rigtige hotelværelser. Flere af dem falder dog uden for definitionen af ​​boutiquehoteller. For eksempel er hverken Millennium Hotel Broadway Times Square eller The Manhattan Club boutiquehoteller, men begge kan bookes via Airbnb.

Airbnb tilbyder dog allerede hoteller. Brian Chesky ville hverken be- eller afkræfte, om søgeresultaterne er en del af en egentlig ny strategi i New York City. Han påpeger dog, at mange boutiquehoteller er opført i app’en HotelTonight, som Airbnb købte i 2019. En søgning efter overnatning i New York i december via HotelTonight viser langt mere regulære boutiquehoteller og såkaldte livsstilshoteller, for eksempel Selina Chelsea og Kimpton Theta.

– Her tror jeg, der er mulighed for, at vi kan differentiere os, selvom vi har et lidt mindre markant sortiment, siger Brian Chesky.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.