Annons:

Rejseindkøbere fastholder fokus på at forbedre de rejsendes velvære

Rejsendes velbefindende er den næstvigtigste prioritet for købere, men ikke alle organisationer yder denne form for støtte, ifølge en ny undersøgelse fra BCD Travel.

TMC’s undersøgelse af 118 rejsekøbere rundt om i verden viste, at 92 procent anså deres rejsendes velbefindende for at være ekstremt eller meget vigtigt, og det rangerede lige efter omsorgspligten som den højeste overordnede prioritet.

På trods af dette fokus sagde kun 62 procent af køberne, at deres organisationer i øjeblikket yder velværestøtte til rejsende, og kun 14 procent sagde, at deres virksomheder planlagde at øge deres budget for rejsendes velvære i 2022.

Der var også lavere bevidsthed om, at velværeforanstaltninger var tilgængelige blandt rejsende selv, idet kun 51 procent sagde, at deres virksomhed tilbød denne form for støtte.

Undersøgelsen viste, at de bedste måder at forbedre velvære for rejsende var bekvem hotelbeliggenhed, direkte fly og at kunne flyve business class på langdistancerejser.

Købere sagde, at de bedste politiske muligheder for at øge velfærden var frihed til at beslutte, om de ville rejse eller ej, samt at tilbyde en simpel rejsegodkendelsesproces. Selvom rejsende sagde, at de mest ønskede muligheden for at vælge deres flysæde og adgang til hurtige sikkerhedsprogrammer.

Kun 20 procent af de rejsende sagde, at det at blive tilbudt bæredygtige rejsemuligheder bidrog til deres velvære. Dette skal sammenlignes med 43 procent af køberne, der nu tilbyder mere bæredygtige rejsevalg gennem deres programmer.

Med hensyn til velværestøtte sagde købere, at mentale sundhedsforanstaltninger var vigtigst. Men rejsende var mere bekymrede for deres fysiske velbefindende og ønskede råd om ernæring, søvn og restitution samt medlemskab af fitnesscenter, mens de var på farten.

Både købere og rejsende værdsatte evnen til at arbejde hjemmefra før og efter en rejse, og rejsende var også mere interesserede i at få ekstra fri for at kompensere for arbejde uden for arbejdstiden, mens de var på forretningsrejse.

Mike Janssen, global chief operating officer og chief commercial officer for BCD Travel, sagde: “Denne undersøgelse afslører en betydelig kløft mellem velvære udbud og efterspørgsel, såvel som forskellige synspunkter om, hvilke foranstaltninger der mest understøtter rejsendes velvære.

“Rejsekøbere bør tilpasse deres politikker til, hvad deres rejsende værdsætter og har brug for. Samtidig skal de måske også bruge mere tid og kræfter på klart at kommunikere fordelene ved mental støtte, som i øjeblikket værdsættes mindre end fysisk støtte.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.