Annons:

Katja Moesgaard ny CEO for VisitDenmark

VisitDenmarks bestyrelse har ansat Katja Moesgaard som ny CEO. Hun er blevet udvalgt i et meget stærkt felt af kandidater på over 100 profiler.

”Vi er meget glade for at kunne offentliggøre, at Katja Moesgaard bliver VisitDenmarks nye CEO. Skriver VisitDenmark i en pressemeddelelse

Katja er en meget stærk profil med åbenlyse kompetencer og relevante erfaringer, som bliver et godt match ind mod de opgaver og udfordringer, som vi står overfor i de kommende år, hvor vi bl.a. skal lykkes med at understøtte en fortsat bæredygtig vækst for dansk turisme.

Med Katja får vi en stærk CEO, der bl.a. har dybe rødder fra marketing, branding og kommerciel forretningsforståelse og samtidig også har værdifulde erfaringer med at drive forretningsaktiviteter i et omfattende stakeholderlandskab.

Blandt mange meritter har Katja været med til at skabe ”En del af noget større” i hendes tid som adm. direktør i DBU A/S, og man fristes næsten til at sige, at hun nu bliver en del af noget endnu større med tanke på potentialet og mulighederne i dansk turisme.

Vi er overbeviste om, at Katja er den rette til at forsætte udviklingen af VisitDenmark i samarbejde med VDK-organisationen og turismens mange engagerede aktører,” siger VisitDenmarks formand, Niels Jørgen Jensen.

Katja har både dansk og international ballast. Hun har mange års erfaring indenfor ledelse, forretningsudvikling, offentlige og private partnerskaber, sport og kultur, medier og digital udvikling, kommunikation, branding, organisationsudvikling, rettigheder og forhandling.

Katja Moesgaard udtaler i forbindelse med ansættelsen:

”Først og fremmest er jeg utrolig stolt og glad over, at VisitDenmarks bestyrelse har valgt mig som den nye CEO. Nu har jeg bevæget mig meget i sportens verden, og hvis jeg skal bruge en metafor, er det at arbejde for VisitDenmark lidt ligesom at spille for sit eget land.

Jeg er meget motiveret af at skulle stå i spidsen for VisitDenmark, hvis fornemmeste opgave er at åbne øjnene for Danmark overfor de udenlandske turister og på den måde være med til at sikre en bæredygtig vækst i dansk turisme i de kommende år.

Jeg har erfaring med og trives godt med både politiske dagsordener og et komplekst interessentlandskab. Jeg glæder mig derfor også til at udleve den vedtagne strategi og knytte relationer samt danne partnerskaber, der kan tilføre værdi, opmærksomhed og kommerciel vækst.

Jeg glæder mig til at møde medarbejderne og de mange samarbejdspartnere.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.