Annons:

Tysk Oktoberfest er tilbage med “Bierflation”

Prisstigningerne påvirker alle. På dette års oktoberfest taler de nu i Bayern om "Bierflation". Øllet er blevet næsten 16 procent dyrere. Tekst: Janne Sundling

Den har været aflyst i 2 år på grund af pandemien. Men i år får Oktoberfesten sit store comeback. Men selv øllet i München påvirkes af inflationen med øgede priser. Oktoberfesten startede sidste lørdag og løber indtil den 3. oktober.

Enhver, der køber et krus på en liter, kan også mærke prisstigningen. Øllet er steget fra € 12,60 til EUR 13,80 i år eller 15,77 procent højere end prisen i 2019, hvor den seneste festival blev afholdt.

Dette er et prisniveau, som den tyske bryggeriindustri aldrig har set før, ”siger Ulrich Biene hos Veltins Bräuerei i Grevenstein til Associated Press (AP) nyhedsagentur.

Bryggerierne kæmper med stigende omkostninger for råvarer, energi, transport og emballage. Maltpriserne er i sig selv fordoblet, og glasflasker er steget med 80 procent. Selv limet, der bruges til at fastgøre etiketterne, er blevet dyrere og er en mangel.

I München er der 487 bryggerier, restauranter, vinhuse og andre, der deltager i årets oktoberfest. Første gang den blev afholdt var i 1810.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.