Annons:

København investerer 68 millioner i byens turisme

København lancerer nu et slagkraftigt initiativ for et opsving i byens turisme. De 68 millioner danske kroner skal blandt andet bruges til en "ekstraordinær" markedsføring af byen.

Comeback Copenhagen 2023 er en genopretningsplan for byens hotelbranche og bakkes op af Erhvervsministeriet, Københavns Kommune og Wonderful Copenhagen.

Vækst, omstilling, lokal værdi og bæredygtighed er nøgleord for den københavnske genstart.

For når andre danske destinationer er tilbage eller tæt på niveauerne før pandemien, har København haft det sværere, ikke mindst fordi der er kommet færre langdistancegæster.

– Vores hovedstad er en vigtig motor i kapløbet om turister. Corona har været hård ved dansk turisme, og frem for alt kan hoteller, turistattraktioner og restauranter i vores hovedstad stadig mærke konsekvenserne. Derfor skal vi gøre noget ekstra, forklarede erhvervsminister Simon Kollerup, da planen blev præsenteret.

– Med den nye genopretningsplan intensiverer vi vores investeringer, så vores turismevirksomheder både vender tilbage til vækst, men også bliver endnu grønnere og mere robuste i fremtiden. København skal være en af ​​verdens bedste byer at besøge.

Byens nye borgmester Sophie Hæstorp Andersen (S) siden november håber også, at danskerne vender tilbage til hovedstaden:

– Vi går en historisk sommer i møde, hvor blandt andet Tour de France dyster gennem byens gader. Jeg håber, at københavnere og danskere holder et par dage fri fra deres udlandsrejse og i stedet tager på opdagelse her i vores fantastiske hovedstad, så vi kan komme på hjulene igen

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.