Annons:

Topchef i Norwegian: ‘Vores kunder lyver’

Mange turister vil gerne flyve mere klimavenligt på ferie, når de sidder hjemme i sofaen.

Men når det kommer til stykket, og ferien skal betales, vil de ikke lægge det ekstra beløb, som det kræver, skriver norske Dagens Næringsliv.

Sådan forholder det sig i hvert fald, hvis man spørger den administrerende direktør i flyselskabet Norwegian.

Credit: Thomas Brun NTB / Kommunikasjon.

»Vores kunder lyver simpelthen. Indtil videre er der stor forskel på, hvad kunderne siger, og hvad de rent faktisk gør,« sagde Geir Karlsen på et seminar for turistindustrien denne uge, ifølge mediet.

Selvom direktøren oplever, at mange af Norwegians kunder gerne vil flyve mere klimavenligt, er der ikke mange, der køber en klimakompensation.

Han oplyser ifølge mediet, at det kun er cirka 324.000 ud af 18 millioner turister i fjor, der rent faktisk købte den klimakompensation, som tilbydes til alle, der booker en flyrejse med Norwegian.

Det sker på trods af en undersøgelse fra Kantar, der viser, at halvdelen af de efterspurgte i Norden gerne vil betale ekstra for at købe et produkt, der er mere bæredygtigt.

En klimakompensation koster cirka 22 danske kroner på en flyrejse tur/retur mellem Oslo og London.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.