Annons:

Michelin vs. gæster: Der er forskellige meninger om hoteller i Paris

En sammenligning af Michelins nye hotelguide og online anmeldelser viser, at opfattelsen af, hvad der er ”bedst”, ikke nødvendigvis rimer.

I branchen er der ofte nogenlunde lige mening om, hvilke hoteller der er de allerbedste. De færreste har andet end overvældende positive meninger om for eksempel Le Bristol i Paris. Da Michelin for nylig udgav sin første hotelguide med et ratingsystem i form af nøgler, var der set fra den synsvinkel ingen svineri i toppen. Tre nøgler var gået til verdensberømte hoteller som Hôtel du Cap-Eden-Roc, Hôtel de Paris Monte-Carlo og Four Seasons George V.

Men stemmer det overens med opfattelsen blandt gæster, der efterlader online anmeldelser? Nej ikke rigtigt. Det er ifølge en ny analyse fra Shiji ReviewPro – en platform- og teknologivirksomhed, der skabte software til administration af gæsteoplevelser for at hjælpe hospitalitybranchen med at indsamle og bedre forstå den feedback, deres gæster giver.

Shiji ReviewPro har sammenlignet Michelin Guide-bedømmelsen af ​​hoteller i Paris med den gennemsnitlige bedømmelse givet af anmeldere. De er blevet indsamlet fra 140 forskellige rejsesider og OTA’er, hvor de findes på over 45 sprog. Da siderne bruger forskellige klassificeringssystemer, har Shiji ReviewPro lavet et blandet indeks for at gøre dem sammenlignelige.

Paris hoteller med tre nøgler i Michelin-guiden:

  • Villeroy
  • La Réserve Paris
  • Saint James Paris
  • Four Seasons George V
  • Cheval Blanc Paris
  • Ritz Paris
  • Le Bristol Paris
  • Le Meurice
  • Plaza Athénée

Paris hotel med den højeste vurdering fra gæster:

  • Hôtel Astra Opera – Astote
  • Hôtel Signature Saint Germain des Près
  • Hôtel de Londres Eiffel
  • Hôtel des Arts-Montmartre
  • Hôtel Vernet Champs-Élysées
  • Hôtel Malte – Astotel
  • Hôtel de JoBo
  • Relais Christine (1 nøgle i Michelinguiden)
  • Hôtel Lutetia (2 nøgler i Michelinguiden)

I forbindelse med udgivelsen af ​​sammenligningen fra Shiji ReviewPro i onsdags, kommenterede analytiker Bruno Saragat, at Michelin-nøglerne er en anmeldelse, der supplerer online-anmeldelserne. Formålet er ikke at deltage i polemik.

– En ekspertevaluering fokuserer på detaljer, der normalt ikke er en del af gæsternes feedback, såsom “dekorativ og arkitektonisk ekspertise” og “betydeligt bidrag til nabolaget”.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.