Annons:

Investering for at tiltrække danske konferencegæster

Bæredygtige, overkommelige og fantastiske mødefaciliteter. Sådan lyder nogle af argumenterne, når Swedish Meetings skal tiltrække internationale gæster med initiativet "Meet in Sweden", som for nylig blev præsenteret i København.

Michael Schüller, administrerende direktør for Svenska Möten, er overbevist om, at timingen til at promovere Sverige i udlandet er lige nu.

– Sverige har så meget at byde på i forhold til møder og konferencer. Fantastiske mødefaciliteter, tæt på naturen eller centralt beliggende i byerne, god mad og drikke, et bredt udbud af aktiviteter, god service med mere, siger han og tilføjer:

– Inden for møder og events er der også et stort globalt fokus på bæredygtighed nu, og det er derfor det helt rigtige tidspunkt at fremhæve Sverige som en af ​​de mest bæredygtige destinationer i verden. Vores udvalgte mødesteder er alle i front, når det kommer til at arbejde med bæredygtighed, som er attraktivt for både indenlandske og udenlandske kunder. I betragtning af kronens kurs er Sverige en meget overkommelig mulighed for mange – et stærkt argument for at handle nu.

Møde & Event messe i København
Den 22. marts deltog Svenska Möten sammen med en række konferencefaciliteter i Skåne på den danske Møde & Eventmessen i København. Målet var at møde messens besøgende og benytte lejligheden til at fortælle dem, hvorfor de skulle prøve at holde konferencer i Sverige.

– Vi synes, det var meget vellykket. Vi fik flere direkte aftaler hjem, og flere er også sivet ind bagefter. Det var også lidt anderledes, i København var vi i et marked og en arena, hvor vi er ret ukendte og Sverige som et alternativ mht. møder ikke ligger højt i tankerne, siger Michael Schüller.

Hvad ønskede du primært at formidle til danskerne?

– Vores kommunikative USP i “Meet In Sweden” overfor denne målgruppe var nærheden til København. At de indenfor en radius af 20 miles finder en række af vores fine mødesteder, det er bare med at krydse broen. Der har vi også et samarbejde med Øresundsbroen, som havde en stand overfor os. I vores stand kunne besøgende også mødes og tale med en række af vores faciliteter i Skåne.

Tror du, at det er noget, flere aktører i den svenske hotelbranche vil investere i?

– Det håber jeg virkelig! Sverige har så meget at byde på, og ved at tiltrække konferencer, kongresser og arrangementer følger endnu flere private rejsende med. Som deltager vil du gerne komme tilbage med din familie og dele dine vidunderlige oplevelser med dem.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.