Annons:

Ny aftale mellem Ryanair og det tidligere kritiserede OTA

Så sent som i midten af ​​december kaldte Ryanair det digitale rejsebureau Kiwi for en pirat. Nu har de indgået en aftale, der betyder, at Kiwis kunder kan booke lavprisselskabets tilbud uden ekstra omkostninger. Af: Linda Iliste

At Ryanair ikke bryder sig om forhandlere – online rejsebureauer, digitale rejsebureauer eller OTA’er, som vi også plejer at forkorte dem – er ikke en nyhed. Ifølge lavprisselskabets måde at se det på, snyder rejsebureauerne rejsende til at betale for meget. I midten af ​​december udkom Ryanairs seneste årsrapport om, hvilke OTA’er der er “bedst” ​​til at blive snydt. Kiwi “vandt” med en overfakturering på 344 procent i forhold til, hvad den samme booking ville have kostet direkte gennem Ryanair.

I slutningen af ​​januar blev det dog offentliggjort, at tonen nu er en anden: Ryanair og Kiwi har indgået et samarbejde. Et partnerskab, der betyder, at rejsende, der bestiller en rejse med Ryanair via Kiwi.com, gør det til samme priser for flybilletten og eventuelle ekstra ydelser, som de gjorde direkte via Ryanairs hjemmeside, uden opmærkninger.

Aftalen garanterer også Kiwi direkte adgang til Ryanairs hjemmeside, samt at rejsende, der bestiller gennem Kiwi, har direkte adgang til deres egne Ryanair-sider og at Ryanair modtager nøjagtige passageroplysninger fra Kiwi.

Ifølge Dara Brady, marketingchef hos Ryanair, er aftalen et bevis på, at OTA’er, eller “pirate OTA’er”, som Ryanair kalder dem, de facto kan samarbejde med selskabet på en “gennemsigtig måde”, mens detailhandleren har mulighed for at sælge Ryanair. tjenester uden ekstra omkostninger.

Dette er gode nyheder for Kiwi-kunder, som nu, med total omkostningsgennemsigtighed, vil være i stand til at booke Ryanairs lave priser på fly, sæder og bagage via Kiwi.com, sikret i den viden, at de vil have adgang til alle væsentlige flyoplysninger direkte fra Ryanair og fuld adgang til deres booking gennem deres myRyanair-konto, siger Dara Brady.

Det er en positiv meddelelse, der afslutter en periode med gnidninger, som har påvirket vores kunder. Det afspejler vores forpligtelse til at etablere relationer med alle flyselskaber på vegne af vores kunder og vores langsigtede forretningsplaner, siger Golan Shaked, Chief Commercial Officer hos Kiwi.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.