Annons:

27:85 dollars for en øl har sat fokus på priserne i lufthavne

Cooper Lund ville bare have en øl, før han skulle ombord på flyet. Prisen for dette chokerede ham og han Twittede om ølprisen på La Guardia startede diskussionen om lufthavnens høje priser.

I en klassisk Seinfeld scene spørger komikeren Jerry Seinfeld: ”Tror du, at folk i lufthavnen, der driver butikkerne, har nogen idé om, hvad priserne er alle andre steder i verden? Eller føler du bare, at de har deres eget lille land derude, og at de kan tage det, de vil? ”

I juli 2021 bemærkede Cooper Lund, at en Samuel Adams Summer Ale Draght kostede $ 27,85 i La Guardias terminal C. Hans Twitt om dette indledte en undersøgelse fra statens generelle inspektør, der fandt, at kunderne blev opkrævet “helt uvæsentlig” beløb for en øl .

Den myndighed, der overvåger Laguardia, JFK og Newark lufthavne i New York og New Jersey, udgav til sidst en 35-siders guide for leverandører i maj 2022 for at prøve på at reducere lufthavnspriserne.

I henhold til de nye regler bør leverandører ikke opkræve mere end 10 procent over “prisen på gaden” – på et sammenligneligt sted uden for lufthavnen – og de er forpligtet til at tilbyde billigere mad og drikke..

“Alle lufthavnskunder skal med rette forvente, at politikker, der begrænser prisfastsættelsen af ​​mad og drikke, vil blive fulgt og vedligeholdt,” sagde Kevin O’Toole, formand for myndigheden.

Lufthavne er ikke et tegnebogvenligt sted. Avisen Vox beskriver dem som “en slags økonomisk skumringszone, hvor omkostningerne ved alt og alle går op”.

Det er sandt, at det er dyrt at operere i en lufthavn. Det er også sandt, at restauranter og butikker og lufthavne generelt ved, at du sidder fast der og bruger det til deres fordel for at tjene penge.

– De er klar over, at de har et fanget publikum. De prøver at nå dette prisniveau, så folk vil sige: “Ja, det er ikke som på centrum”, men de føler sig ikke snydt, siger Blaise Waguespack, professor ved Embry-Riddle Aeronautical University i Daytona, Florida til Vox .

Men de fleste lufthavne har retningslinjer for priser, og disse er i leasingaftalerne, forklarer Andrew Weddig, administrerende direktør for Airport Restaurant & Retail Association.

– En typisk prischeck lige nu ville være en sammenlignelig gadepris plus 10 procent. Nogle pandemiske lufthavne har hævet det til 15 procent på grund af de ekstra omkostninger og på grund af de reducerede salgsmængder, siger han.

I henhold til myndighedens regler skal koncessionærer være i stand til at retfærdiggøre, hvad de betragter som sammenlignelige. Men koncessionærer ønsker forståeligt nok nok, at sammenligningerne skal være i den dyre del.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.