Annons:

Sådan planlægger rejsebranchen årets teknologiudvikling

Amadeus' nye undersøgelse har ikke kun givet virksomheden de oplysninger, der til dels ligger til grund for opkøbet af Vision-Box. Det peger også på, hvordan den brede teknologiudvikling inden for branchen ser ud.

Samlet set er investeringsplanerne for 2024 14 procent højere end sidste år, og hele 91 procent af de adspurgte rejsebureauer forventer, at året vil omfatte “moderat til aggressiv” stigninger i teknologiinvesteringer.

Inden for fire år forventer full-service flyselskaber at kunne tilbyde en shoppingoplevelse, der er mere i lighed med, hvad kunderne får hos Amazon. Noget man forventer vil føre til en omsætningsstigning på 18 procent.

85 procent af hotelcheferne mener, at skræddersyede løsninger kan føre til en vækst på mere end 5 procent. Mere end en tredjedel forventer også, at årets investering i ny teknologi vil stige.

En tredjedel af førende rejsevalutavirksomheder planlægger at implementere bedre og mere sømløse globale betalingsmetoder i år.

En tredjedel af ledere, der arbejder med forretningsrejser, planlægger fuldstændigt at digitalisere processen for styring af omkostninger i løbet af året.

Rejsebureauer planlægger også at øge udgifterne til teknologi med 13 procent i løbet af året.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.