Annons:

Rejsebranchens aprilsnar: Navneændring, halv pris for at dele værelse med en fremmed og rumrejser

Aprilsnar er ikke længere så populære, som de engang var. Fænomenet går tilbage til 1500-tallet og blev stort i 1600-tallet. Men tre rejsevirksomheder, der tør gå imod strømmen, er Strawberry, TUI og First Hotels.

First Hotels skifter navn til Raspberry.
For yderligere at styrke brandet og gøre det klart, at hotelkæden opererer i hotelbranchen med stort fokus på bæredygtighed, har First Hotels besluttet at skifte navn fra First Hotels til Raspberry.

– Denne type navneskift ser ud til at være en trend blandt konkurrenterne i branchen, og vi vil ikke være sene til at fange, siger Dam Heglien, marketingdirektør hos First Hotels/Raspberry.

Navneskiftet sker i dag den 1. april, og hotelkædens marketingafdeling kan allerede nu afsløre det nye logo, der skal pryde alle kædens hoteller.

– Det bliver et spektakulært navneskifte med en stor fest, hvor vi deler hindbær ud til alle vores gæster, meddeler Heglien stolt og glad på Linkedin.

Strawberry lancerer halv pris på hotelværelser, hvis du deler med en fremmed.
Strawberry ønsker at gøre det lettere for rejsende at træffe valg, der er gode for både miljøet og pengepungen. Derfor lancerer vi nu værelseskategorien “soveven”. Fra 1. juni vil gæster og medlemmer kunne booke værelser til halv pris på alle hoteller i Norden, hvis de er villige til at dele værelse med en fremmed.

Gennem Nordic Sleeping Buddy-konceptet kan gæster og medlemmer booke værelser til halv pris. Værelseskategorien vil kunne bookes på hjemmesiden og i appen. Du får først at vide, hvem du skal dele værelse med ved check-in.

– Vi leder hele tiden efter nye løsninger, der imødekommer vores gæsters og medlemmers behov. Da denne idé landede på bordet, stod det hurtigt klart, at det er noget, som Strawberry skulle være først med. Vi vil udfordre det traditionelle og udvikle nye og spændende veje for den branche, vi opererer i. Sleeping Buddy-konceptet er helt i tråd med vores værdier og visioner, og rebellen i os kunne ikke lade være med at bringe dette på markedet, siger Marianne Orderud, VP Brand, Marketing og Digital Sales hos Strawberry i en pressemeddelelse.

En begrænsning i konceptet er, at kun medlemmer med samme medlemsniveau kan dele værelser. De har også indført reglen om, at de gæster, der deler værelse, skal være af samme køn. Målet med konceptet er, at gæster og medlemmer skal kunne rejse mere miljøvenligt, mere budgetvenligt og måske få en ny ven eller to. Efter hotelopholdet vil gæster, der har delt værelse, kunne give hinanden anmeldelser i Strawberrys app, i lighed med apps som Uber. I vil også kunne tilføje hinanden som venner og følge hinandens rejser i fremtiden.

Skulle der blive fundet en ny Sleeping Buddy, sørger Strawberry også for, at de kan invitere hinanden til middag, koncerter eller andre aktiviteter, hvis de bor på samme hotel eller er i samme by på et senere tidspunkt.

– Vi glæder os til at gå live med den nye værelseskategori, og tror fuldt og fast på, at det er noget, som vores gæster og medlemmer vil bruge. At turde tænke nyt og anderledes skaber ofte stærke reaktioner, men vi håber og tror på, at det er en ny måde at rejse på, som flere vil overveje i fremtiden. Ikke kun for at spare penge, men fordi det er en fantastisk mulighed for at gøre rejserne lidt mere bæredygtige og lidt mindre ensomme, siger Marianne Orderud, VP Brand, Marketing og Digital Sales hos Strawberry.

Den nye værelseskategori bliver tilgængelig 1. juni, men allerede nu kan gæster og medlemmer booke en sovekammerat via virksomhedens hjemmeside og app. Konceptet lanceres i dag på sociale medier.

TUI lancerer ferierejser til rummet
Nu tager TUI rejsende til nye højder – bogstaveligt talt. Fra 1. april 2025 lancerer rejsearrangøren ferierejser til rummet. TUI har set en stigende interesse for rumturisme og ønsker med opsendelsen at gøre morgendagens eventyrrejse tilgængelig for den almindelige mand.

Har du drømt om en dag at opleve månen og vægtløshedens magi for alvor? Fra april næste år vil det være muligt. Som en del af TUIs strategi om at udvide produktporteføljen og tilbyde Alt, hvad en rejse kan være, lancerer rejsearrangøren nu rumrejser. Ligesom TUIs andre ferierejser kan rumeventyret skræddersyes til den enkelte rejsendes behov – fra grupperejser og solo-eventyr til romantiske parrejser.

– De seneste år har vi udvidet vores sortiment kraftigt ved at lancere hundredvis af nye destinationer, byture, skirejser, træningsture og mulighed for kun at booke hoteller. Ved at tilbyde ferierejser til rummet tager vi nu det næste skridt og beviser, at kun fantasien sætter grænser for, hvad en rejse kan være, siger Dian Martinez Valencia, kommunikationschef i TUI i en pressemeddelelse.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.