Annons:

Norwegian-koncernen havde 1,4 millioner passagerer i januar

Norwegian Air Shuttle havde i januar 1.138.621 passagerer, mens Widerøe havde 246.326 passagerer. Det betyder, at Norwegian-koncernen havde 1.384.947 passagerer i alt. Norwegian øgede sin load factor til 83,1 procent i januar, en stigning på 5 procentpoint i forhold til samme periode sidste år.

“For første gang omfatter vores trafiktal Widerøe, og i alt havde Norwegian og Widerøe 1,4 millioner passagerer om bord i årets første måned. For Norwegian er det meget positivt, at kabinefaktoren er steget med fem procent. point sammenlignet med januar sidste år. Efterspørgslen til stranddestinationer fortsætter med at præstere i den høje ende af vores forventninger, og mange af vores kunder vælger noget varmere middelhavsvejr,” siger Geir Karlsen, CEO for Norwegian.

Credit: Thomas Brun NTB / Kommunikasjon.

Norwegian havde 1.138.621 passagerer i januar. Kapaciteten (ASK) var 1.820 millioner sædekilometer, et fald på 3 procent i forhold til samme periode sidste år. Den faktiske passagertrafik (RPK) var 1.512 millioner sædekilometer. I januar opererede Norwegian i gennemsnit 63 fly med en regelmæssighed, hvilket betyder, at andelen af ruteflyvninger, der finder sted, var på 99,0 procent. Punktligheden var påvirket af det hårde vintervejr, og andelen af flyafgange inden for 15 minutter af planlagt tid var 76,7 procent.

“Vores aktiviteter i vintersæsonen er påvirket af sæsonbestemt vejr og særlige vinterstorme. Jeg vil gerne takke den utrættelige indsats fra vores kolleger, som har sikret, at vores forstyrrelser er holdt på et minimum, til gavn for vores mange kunder,” siger Geir Karlsen, administrerende direktør i Norwegian.

For 2024 har Norwegian afdækket flybrændstof svarende til cirka 50 procent af det forventede forbrug på niveauer tæt på nuværende terminspriser.

I december godkendte det norske konkurrencetilsyn Norwegians køb af Widerøe, og handlen blev gennemført 12. januar. Arbejdet er allerede begyndt for at sikre, at organisationer leverer på fælles mål med det formål at levere bedre overordnede kundetilbud med problemfri rejser og øgede rejsemuligheder. Et eksempel er skiftet af Norwegians ground handling-udbyder til Widerøe Ground Handling, som trådte i kraft fra 1. februar i mange lufthavne i hele Norge.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.