Annons:

Turkish Airlines går all in – loyalitetskampagne med én million miles

Turkish Airlines inviterer rejsende til et ekstremt loyalitetsinitiativ – og positionerer sig globalt med en kampagne, der er uden sidestykke i branchen. Skribent: Camilla Jonsson

Da SAS forlod Star Alliance efter 27 år og sluttede sig til Skyteam i slutningen af ​​2024, ønskede de at markere skiftet med en reel effekt. Løsningen var en global loyalitetsudfordring, hvor rejsende kunne blive pointmillionærer – bogstaveligt talt. Mellem 8. oktober og 31. december blev en million Eurobonus-point (til en værdi af omkring 100.000 SEK) tilbudt til alle, der formåede at flyve med 15 forskellige Skyteam-flyselskaber. Resultatet? Næsten 900 rejsende fra 33 lande gennemførte udfordringen – og SAS modtog en af ​​sine mest succesfulde marketingkampagner nogensinde.

Nu følger Turkish Airlines op med et endnu mere ambitiøst – og selektivt – initiativ: en million Miles & Smiles-point til alle, der flyver til alle seks kontinenter med Turkish Airlines inden 27. oktober 2025. Men kravene er høje. Alle flyvninger skal være regelmæssige afgange (ingen codeshares eller bonusflyvninger), ruterne skal gå gennem Tyrkiet, og rejsen kræver planlægning, penge og tid.

Bag begge kampagner ligger den samme drivkraft: at øge loyaliteten dramatisk blandt de mest rejseintensive kunder. SAS ønskede at introducere sine medlemmer til nye Skyteam-partnere og opbygge loyalitet omkring sin allianceændring. Turkish Airlines ønsker at styrke sin rolle som det mest globale alternativ inden for Star Alliance – samtidig med at loyaliteten til sit eget program, Miles & Smiles, cementeres.

Kampagnerne er rettet mod en lille, men forbrugsrig målgruppe: digitale nomader, forretningsrejsende og pointentusiaster. Hos SAS rejste deltagerne til gennemsnitligt 17 lande og 23 lufthavne – og blandt pointmillionærerne var der alt fra en fireårig i Japan til en 73-årig i USA. Turkish Airlines’ kampagne er endnu hårdere i sit design, men også mere generøs i sine belønninger – især da pointene er gyldige indtil mindst 2027, eller helt til 2030 for dem, der flyver Business Class.

Samtidig illustrerer de to kampagner forskellige strategier. SAS har bevæget sig mod et mere partnerdrevet og datadrevet loyalitetsprogram med kreditkortpartnerskaber og dynamisk prissætning i centrum. Turkish Airlines vælger i stedet at belønne faktiske rejsende – og filtrerer kunder med lavt engagement fra gennem høje grænser.

I en tid, hvor loyalitetsprogrammer er blevet deres egen forretning, er kampen om hyppige flyers hede end nogensinde. Og mens andre nøjes med reklamemails og weekender med dobbelt point, opbygger Turkish Airlines og SAS loyalitet ved at give deres mest dedikerede rejsende noget meget større: en historie at fortælle – og en million-dollar-idé, bogstaveligt talt.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.