Scandic Norge leverede en stærk præstation og imødekommer effektivt efterspørgslen. Salget steg med næsten 6,5 procent (omkring 10 procent organisk), mens vores marginer blev yderligere styrket sammenlignet med året før. Det norske hotelmarked klarede sig godt, drevet af god efterspørgsel fra både fritids- og forretningsrejsende og en gunstig kapacitetsudvikling.

På pressekonferencen uddybede Jens Mathiesen regnskabet:
“I Sverige fik kvartalet en noget tøvende start, men en gradvis forbedring kunne ses i løbet af sommeren. Markedet i Göteborg er vendt tilbage til en normal tilstand efter sidste års kapacitetsforøgelse, mens udviklingen i Stockholm var stabil, omend med en vis grad af pristilbageholdenhed. Scandic Sverige øgede sit salg med 8 procent og rapporterede en god rentabilitet på niveau med året før.
Det danske marked klarede sig godt, og især i København blev efterspørgslen positivt påvirket af væksten i international turisme. I løbet af året konsoliderede Kastrup sin rolle som Nordens førende lufthavnsknudepunkt, tilføjede flere ruter og rapporterede rekordstore passagertal, hvilket bidrog til et stigende antal internationale gæster. I Finland blev præstationen påvirket af det svagere makromiljø, mens sidste års sammenligningsperiode blev styrket af en meget stærk begivenhedskalender i Helsinki. Virkningerne af en svagere økonomi mærkes også i Tyskland. Ikke desto mindre fortsætter vi med at optimere vores drift, så vi er godt positioneret, når markederne vender igen.”
Som tidligere meddelt har Scandic underskrevet en aftale om at overtage Dalatas hoteldrift fra Pandox og Eiendomsspar. Efter godkendelser fra EU-Kommissionen og Dalatas aktionærer forventes transaktionen at blive afsluttet i starten af november. Derefter vil en proces begynde med at adskille ejendommene fra hoteldriften, hvor Scandic vil drive hotellerne under en administrationsaftale. Når udskillelsesprocessen er afsluttet, vil vi overtage driften under lejeaftaler. Overtagelsen betyder, at Scandic overtager 56 veldrevne hoteller med stærke brands og høj gæstetilfredshed i Irland og Storbritannien, to attraktive markeder med solide markedsforhold.