Med hele 17 Michelin-stjerner fordelt på 19 restauranter i syv lande, bringer Alléno sin visionære tilgang til moderne gastronomi ind i flyselskabets prisvindende rejseoplevelse – både ombord og i selskabets mest eksklusive lounger.
Dette kulinariske samarbejde styrker Qatar Airways’ engagement i at tilbyde en sofistikeret og sanselig rejse med elegant mad, førsteklasses service og kulturel fortælling i centrum.
– Vi stræber hele tiden efter at innovere og samarbejde med de bedste inden for deres felt. Kok Yannick Alléno er et af de mest respekterede navne i international gastronomi og repræsenterer et niveau af kvalitet, der afspejler vores fælles passion for innovation, finesse og gæstfrihedens kunst, siger Thabet Musleh, Chief Retail and Hospitality Officer hos Qatar Airways.
– At samarbejde med Qatar Airways, et flyselskab med et uomtvisteligt ry for kvalitet, er en stor ære. Sammen har vi skabt menuer, der afspejler vores fælles værdier og som skal give rejsende et varigt indtryk og en tidløs oplevelse, udtaler Yannick.
Højdepunkter fra samarbejdet inkluderer:
Åbning af en Pavyllon-restaurant i First Class Lounge i Hamad International Airport i Doha, hvor gæsterne sidder ved en disk med udsigt til det åbne køkken – et kendetegn ved Allénos koncept “gastronomic counter”.
- Eksklusive kulinariske retter til Qatar Airways’ lounger i Paris-Charles de Gaulle.
- Lancering af nye menuer på First og Business Class på udvalgte afgange mellem Paris og Doha, hvor Alléno præsenterer sin fortolkning af moderne fransk gastronomi.
- Hver ret fortæller en historie og inviterer passagererne til at opleve essensen af råvarebaseret madlavning, fermentering og teknisk præcision – alle kendetegn ved Allénos kulinariske stil.