Norwegian-koncernen havde 2,5 millioner passagerer i maj
I maj havde Norwegian 2.178.172 passagerer, mens Widerøe havde 349.345 passagerer, i alt 2.527.517 for koncernen. Norwegians belægningsgrad steg med 1,5 procentpoint i forhold til maj 2024, og flyselskabet forventer en travl sommerperiode.
I maj havde Norwegian 2.178.172 passagerer, mens Widerøe havde 349.345 passagerer, i alt 2.527.517 for koncernen. Norwegians belægningsgrad steg med 1,5 procentpoint i forhold til maj 2024, og flyselskabet forventer en travl sommerperiode.
Kredit: Thomas Brun NTB / Kommunikation.
”Vi er tilfredse med vores solide passagertal, og at vi øger vores belægningsgrad i forhold til sidste år. Derudover glæder jeg mig over endnu en måned med rigtig god drift og punktlighed. Widerøe har også leveret rigtig godt i maj,” siger Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian.
Stærk bookingtrend frem mod sommeren Juni markerer starten på Norwegians højsæson, der altid indebærer en kraftig stigning i kapaciteten.
”Norwegian er klar til en travl sommer med mere end 120 destinationer over hele Europa. Bookingtrenden er fortsat stærk, og vi har solgt cirka 300.000 flere sæder end på samme tid sidste år. De, der endnu ikke har bestilt deres sommerferie, anbefales at gøre det snart, for der er stor efterspørgsel på de mest populære feriedestinationer,” siger Geir Karlsen.
I maj vandt Norwegian’s loyalitetsprogram Norwegian Reward hele fire priser ved den internationalt anerkendte Freddie Awards i Chicago. Loyalitetsprogrammet vandt blandt andet kategorien »Programme of the Year« for Europa og Afrika. Freddie Awards modtog i alt mere end fire millioner stemmer fra rejsende over hele verden.