Annons:

“Musik turisme” bliver en af de nye trends i 2024

Det britiske band Coldplay har for nylig annonceret sine turné datoer for 2024, der trækker fans fra hele verden. Amadeus har undersøgt de datoer, hvor koncerterne finder sted i Rumænien og Grækenland og fandt ud af, at offentliggørelsen af koncertdatoerne havde en væsentlig indflydelse på søgning og bookingmængder i begge lande.

En af de 5 nye trends i 2024 bliver i følge Amadeus “Musik turisme”. Flysøgninger til Athen steg med 62 % i den uge koncertdatoerne blev annonceret og efterspørgslen til korte ture (inden for uge eller weekend) til Grækenland oplevede også en betydelig stigning, mens længere ture (7+ dage) fulgte væksttendensen. Den væsentligste påvirkning
på bookingvolumen til Athen fandt sted mellem uge 29 og uge 32, 2023 med en gennemsnitlig uge over uge vækst på 80 % stigning for bookinger i juli 2024.

 

På Travel News Market den 9. januar på Scandic Spectrum vil Stig Thorup Commercial Director hos Amadeus præsentere de fem nyeste rejsetendenser, som Amadeus har afdækket gennem en spørgeundersøgelse hos mere 2.500 rejsende og rejsebureauer globalt. Her vil Stig vil bl.a. også tale om det nye begreb ”Business Luxe Lite”. Tilmelding til seminaret giver også adgang til messen der starter kl. 10 og slutter kl. 16. Brug tilmeldingslinket.

TILMELDING

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.