Konkurrencen, som er arrangeret af brancheorganisationen Nordic Commercial Spaces & Communities (NCSC) med det formål at støtte udviklingen og fremhæve de mest innovative og kreative initiativer i branchen, fandt sted torsdag aften i sidste uge. Der kårede en ekspertjury Markedspladsen i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Lufthavn, Sveriges største lufthavn, til vinder i kategorien “Årets erhvervsareal < 25.000 m²”.
Markedspladsen roses blandt andet for professionelt udviklingsarbejde og en kreativ forretningsmodel, der fokuserer på forbrugernytte og konkurrenceevne, hvilket igen skaber et attraktivt, fleksibelt og indbydende miljø for shopping, mad og service.
− Vi er glade og stolte over, at Marknadsplatsen er blevet kåret til Årets Kommercielle Sted 2025. I samarbejdet med Marknadsplatsen og ændringen af det kommercielle tilbud på Arlanda har vi lyttet til de rejsendes forskellige ønsker, og det er en dejlig bekræftelse på, at vi investerer i de rigtige ting. Vores mål er at gøre shopping, mad og drikke til en del af den rejsendes oplevelse, og her på Marknadsplatsen mødes mennesker fra hele verden af et bredt udvalg af restauranter, der passer til mange forskellige behov og en variation i produktudvalg, priskategorier og brands – både svenske og internationale, siger Charlotte Ljunggren, direktør for marketing og kommerciel udvikling hos Swedavia.