”Denne anerkendelse har en særlig betydning for os, da den afspejler vores kunders stemmer. Det er et vidnesbyrd om vores teams engagement i hver dag at gøre kundernes rejse bedre,” udtaler udtaler Eerika Enne, Head of Inflight customer experience hos Finnair.
”Jeg er stolt af det arbejde, vores team har udført – og fortsat arbejder på – for at sikre, at vi også fremover kan leve op til denne standard. Vi vil gerne oprigtigt takke vores kunder for denne anerkendelse og for at vælge Finnair,” fortsætter Eerika Enne.
At forstå kundernes behov er kernen i Finnairs strategi. Fokusområderne inkluderer operationel pålidelighed, som i august 2025 lå på 99,3 procent, samt en smidig kundeoplevelse fra digitale kanaler og kundeservice til oplevelsen ombord og kabinedesignet. Finnair har for nylig fornyet kabinerne på alle sine langdistancefly, åbnet en ny, større Schengen- lounge i Helsinki Lufthavn og er i gang med at forny kabinerne på sine Embraer-fly.
Vurderingen bygger på certificeret passagerfeedback, hvor rejsende har vurderet over en million flyvninger på tværs af næsten 600 flyselskaber globalt.