Finnairs overgang til native orders tidligere i år gør det nu muligt for flyselskabet at tilbyde kunder færdigpakkede tillægsydelser på en nem måde og til en bedre pris.
”Vi er stolte over at være de første i branchen til at tage dette skridt og tilbyde vores kunder de nye færdigpakkede tillægsydelser. Med de færdigpakkede tillægsydelser får kunderne mere frihed og flere valgmuligheder, mens vi som flyselskab kan tilpasse vores tilbud endnu bedre og skabe en enklere og mere personlig købsoplevelse. Det glæder os, at vores kunder allerede har taget rigtig godt imod det,” siger Lina Blom, Regional Manager for Finnair i Skandinavien.
I første fase kan Finnairs kunder købe en kombination af sædevalg og internetforbindelse til en reduceret pris, når de køber en flybillet via Finnairs hjemmeside. Kombinationen tilbydes på alle flyvninger, hvor fuld internetforbindelse er tilgængelig som tillægsydelse.
Sæde- og internetkombinationen lanceres først i udvalgte europæiske markeder og vil gradvist blive tilgængelig på alle markeder i løbet af efteråret. Flere kombinationer vil følge senere, herunder måltider, priority services, håndbagage og adgang til lounge.
Introduktionen af de færdigpakkede tillægsydelser er resultatet af vigtige teknologiske fremskridt, som Finnair for nylig har taget – herunder lanceringen af native orders som det første flyselskab i verden i maj 2025.
I modsætning til traditionelle bookingsystemer såsom Passenger Name Records (PNR), gør native orders det muligt for flyselskaber at administrere kundeordrer i én samlet registrering. Denne indeholder alle nødvendige oplysninger – fra flydetaljer, services og præferencer til personlige informationer – hvilket skaber en enkel og integreret kunderegistrering. Overgangen til native orders er en forudsætning for at kunne tilbyde pakkeløsninger.