Anitta kommer senest fra en stilling som Communication & Marketing Manager for de to lufthavnshoteller Clarion Hotel Copenhagen Airport og Comfort Hotel Copenhagen Airport. Tidligere har hun været projektleder hos bureauet Discus Communications, hvor hun arbejdede med PR og kommunikation for danske og internationale kunder.
I sin nye stilling får Anitta ansvaret for at styrke Go Nordic Cruiselines interne og eksterne kommunikation. Ansættelsen af Anitta kommer i kølvandet på en omfattende transformation hos Go Nordic Cruiseline. Det sidste halve år har den historiske rute, der i +150 år har sejlet mellem København og Oslo, fået nye ejere og nyt navn – og transformeret skibene, med mere fokus på nordisk design, underholdning og gastronomi.
Dette er sket som følge af, at Sveriges ældste passagerrederi Gotlandsbolaget den 1. november 2024 overtog ruten fra DFDS. I den forbindelse har EVP Kim Heiberg etableret en helt ny organisation – med Kevin Helsinghof som VP Sales & Marketing.
“Vi er rigtig glade for at have fået Anitta med om bord. Anitta kommer med solid erfaring med kommunikation og PR samt et stærkt kendskab til rejsebranchen. Med Anitta ved roret får vores mange gode historier og fortællinger de bedste forudsætninger for at komme ud til danskerne – midt i den største transformation i rutens historie,” forklarer Kevin.
“Det er et enormt spændende tidspunkt at blive en del af Go Nordic Cruiseline. Jeg ser frem til at være med til at repositionere ruten. De fleste danskere har et forhold til ’Oslobåden’, på godt og ondt. Nu skal vi bygge videre på en mere end 150 år lang historie – samtidig med at både de fysiske rammer og oplevelserne ombord fornyes. Det er jo på mange måder et drømmescenarie for en kommunikatør,” fortæller Anitta.