Annons:

Arlanda først i Europa med nyt indflyvningskoncept

Swedavia og den svenske luftfartsstyrelse er de første i Europa til at introducere et nyt indflyvningskoncept. Det nye koncept, der i fagsprog kaldes Established on RNP (EoR), betyder, at det nu bliver muligt for ankommende fly at flyve kurvede indflyvninger i større omfang end tidligere på Stockholm Arlanda Lufthavn. Konceptet er et vigtigt skridt mod øget kapacitet, effektivitet og bæredygtighed i lufttrafikken.

Det nye indflyvningskoncept gør det muligt for lufthavnen at have flere landinger i timen og reducere emissioner, både for fly, der flyver en kortere, kurvet indflyvning, og for dem, der flyver den almindelige indflyvning. Dette skyldes, at færre fly behøver at flyve ind på landingsbanen, hvilket reducerer køen til den pågældende bane. For at kunne flyve kurvede indflyvninger skal flyselskaber have en særlig tilladelse fra Transportstyrelsen.

Fakta
Den kurvede indflyvningsteknologi kræver specielt udstyr i flyet, specialuddannede piloter og særlig tilladelse fra den svenske transportstyrelse, Swedavias regulerende myndighed. Introduktionen af ​​det nye indflyvningskoncept reducerer ikke kun miljøpåvirkningen, men giver også flyselskaberne incitamenter til at investere i den kurvede indflyvningsteknologi, så de på lang sigt kan undgå støjfølsomme områder.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.