– Dette markerer starten på et spændende forhold til CWT’s kunder. Vi vil lytte, opbygge tillid og levere den værdi og service, de forventer, siger Paul Abbott, administrerende direktør for Amex GBT, ifølge Business Travel News Europe.

Han tilføjer, at aftalen giver mulighed for større investeringer i software og tjenester – og forventes at skabe betydelig aktionærværdi gennem effektiviseringer.
Aftalen samler to af Europas tre største forretningsrejsebureauer. Amex GBT toppede for nylig listen over Europas førende forretningsrejsebureauer med en omsætning på 10,21 milliarder euro, mens CWT var nummer tre med 4 milliarder.
Processen har været fyldt med forhindringer. Den britiske konkurrencemyndighed CMA indledte en undersøgelse i sommeren 2024, og det amerikanske justitsministerium formåede at anlægge en antitrustsag, der skulle for retten i september i år – før den overraskende blev trukket tilbage i juli.
Nu venter næste skridt: integrationen. CWT’s kunder vil få adgang til Amex GBT’s platforme som Neo, Egencia og Select. Abbott gentager sin overbevisning om, at de lovede synergier på 155 millioner dollars kan opnås inden for tre år.
Nøjagtige detaljer om den økonomiske indvirkning af aftalen forventes at blive præsenteret i Amex GBT’s kvartalsrapport for 3. kvartal i november.