Annons:

OPTIMEET Messen 2026 løfter ambitionsniveauet og fordobler plads til oplæg, debatter og workshops

Når OPTIMEET Messen 2026 åbner dørene den 12. marts i Bella Arena i København, bliver det med den største og mest ambitiøse udgave af messen til dato. Her samles møde- og eventindkøbere med leverandører for at dele viden, finde inspiration og opdage nye løsninger til fremtidens møder og events.

OPTIMEET Messen er Skandinaviens største inspirationsmesse møder, konferencer og events og tiltrak i 2025 næsten 3.000 tilmeldte indkøbere.  I 2026 er året faglige program bygget op omkring tre centrale kompetence- og inspirationsspor, der hver især belyser, hvordan vi kan skabe mere meningsfulde, engagerende og langtidsholdbare mødeoplevelser. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Samtidig investeres der massivt i en udvidelse af messens faglige rammer, idet de eksisterende scener, der er integreret i messen, udvides med yderligere tre ”domes”. Her kan deltagerne opleve endnu flere oplæg, debatter, workshops og interaktive formater på tværs af tre temaer.

Tre nye kompetencespor baner vejen for fremtidens møder, konferencer og events

Programmet har et skarpt fokus på faglig udvikling, netværk og nytænkning, og årets messe skal med de nye initiativer ruste møde- og eventindkøbere til at møde fremtidens krav med indsigt, innovation og handlekraft.

“Vi ønsker med OPTIMEET Messen 2026 at skabe en platform, hvor viden, relationer og forretningsmuligheder går hånd i hånd. Messens tre spor afspejler de vigtigste kompetencer, der skal til for at lykkes i en branche i konstant forandring,” siger Ole Sorang, adm. direktør i OPTIMEET. ”Dette er en investering og et initiativ til, at tiltrække endnu flere attraktive møde-og eventindkøbere fra både den private og offentlige sektor, samt organisationer.

De faglige spor er nøje udvalgt til at give både ledere, planlæggere og indkøbere af møder, konference og events et fagligt løft gennem hands-on viden, inspirerende oplæg og dialog med branchens frontløbere.

 

🔹Re-charge – I en verden præget af tempo og konstant tilgængelighed sætter Re-charge mennesket i centrum. Her handler det om velvære, nærvær og mental energi som nøglen til meningsfulde møder. Hvordan kan pauser, balance og restitution blive en aktiv del af designet af stærke oplevelser?

🔹Re-generative – Hvordan kan møder skabe varig, positiv forandring? Dette spor undersøger, hvordan fællesskab, ansvar og nye perspektiver kan omsættes til handling. Her er der fokus på møder, konferencer og events, der efterlader mere, end de ”tager”.

🔹Re-tech – Fremtidens møder er digitale, intelligente og interaktive. I Re-tech-sporet udforskes de nyeste teknologiske tendenser – fra kunstig intelligens og dataindsigt til hybride oplevelser og omsluttende formater. Hvordan kan teknologi forstærke både indhold, interaktion og oplevelse?

”Med tre scener og tre nye ”domes” får messen plads til flere perspektiver, flere stemmer og flere måder at mødes på – både fagligt, kreativt og personligt. Det handler om at give branchen et mødested, der selv demonstrerer, hvordan fremtidens events kan se ud”, siger Ole Sorang.

“Møder er ikke bare logistik og planlægning – de er levende platforme for forandring. Med de tre faglige spor ønsker vi at inspirere til at skabe møder, der både bevæger mennesker, styrker relationer og gør en reel forskel.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.