Lufthansa Group samler nu alle mad- og drikkevareudvalg i ét digitalt system under navnet “Culinary Journey”. Løsningen gør det muligt for passagerer hos Lufthansa, SWISS og Austrian Airlines at se menuen og forudbestille mad og drikkevarer før afgang, uanset hvilken klasse de rejser i, og hvor mange flyselskaber i gruppen de flyver med.
“For første gang kan vores kunder få et overblik over hele deres mad- og drikkevareudvalg på én gang – selv på mellemlandinger med forskellige flyselskaber,” siger Caroline Drischel, Senior Vice President Customer Journey hos Lufthansa Group.
Med “Culinary Journey” bliver det nemmere for passagerer at sikre sig deres yndlingsret, mens flyselskaberne bedre kan planlægge catering, hvilket igen er med til at reducere madspild. På kortere flyvninger giver forudbestilling også 10 procent rabat på købte produkter såsom sandwich, skåle og kager.
Mere valgfrihed og kvalitet – uanset rute
Det nye tilbud gælder på tværs af alle rejseafstande og klasser, fra økonomiklasse på indenrigsflyvninger til første klasse på langdistanceflyvninger. Menuvalgene vises digitalt via hjemmesiden, appen eller et link i informationsmailen før afgang og tilpasses automatisk rejsens detaljer og den enkelte passagers rejseprofil.
For rejsende med flere flyvninger inden for gruppen, for eksempel en kombination af Austrian Airlines fra Wien til Frankfurt og videre med Lufthansa til New York, kan menuen bestilles samlet for hele rejsen.
På langdistanceflyvninger kan passagerer vælge mellem op til ni forskellige hovedretter, inklusive eksklusive retter, der kun er tilgængelige ved forudbestilling. Dette giver også større sikkerhed for rent faktisk at få den ønskede ret ombord.