Thomas Cook-kompensationer er stærkt forsinkede

Den britiske luftfartsmyndighed CAA har nu været ude og undskylde til over 50.000 Thomas Cook-kunder, der endnu ikke har fået kompensation for deres rejse, efter Thomas Cooks konkurs i september.

Britiske myndigheder har fortsat problemer med tilbagebetaling til kunder, der er berørt af chartergiganten Thomas Cooks konkurs. Efter titusinder af rejsende stadig ikke har modtaget nogen erstatning, tvinges den britiske luftfartsmyndighed nu til at undskylde, rapporterer BBC.

Paul Smith, chef for forbrugeranliggender hos den britiske luftfartsmyndighed CAA, fortæller til BBC, at 50.000 mennesker stadig venter på deres penge. Den langsomme behandlingstid har nu fået myndigheden til at undskylde, men Paul Smith hævder, at de “arbejder utrætteligt” for at håndtere betalingerne.

I alt har 300.000 mennesker ansøgt om kompensation, hvoraf 215.000 er blevet godkendt. CAA meddelte til at starte med, at rejsende ville få pengene tilbage inden for 60 dage, men indtil videre er der kun tilbagebetalt en tredjedel inden for denne tidsperiode.

Kommentarer är stängda.