Annonce:

Annonce:

SAS misser statslig frist for billetrefundering

Det lykkedes ikke for SAS at leve op til Trafikstyrelsens frist for, hvornår kunder skulle have modtaget deres penge retur. Selskabet ”beklager meget, og kan godt forstå…”

Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen satte i begyndelsen af oktober måned frister for, hvornår en række flyselskaber – med SAS i spidsen – skulle have kontrol over tilbagebetaling af tusindvis af annullerede flybilletter til kunderne. Nogle refunderingssager går tilbage til før sommerferien, og det skandinaviske flyselskab har i månedsvis været under massiv kritik for de forsinkede tilbagebetalinger.

De statsligt fastsatte frister kom efter kritik direkte fra Transportminister Benny Engelbrecht, og går ud på, at de ældste refunderingssager – nemlig dem fra 1. oktober eller tidligere, – skulle have været ekspederet ved midnat, natten til 16. november. For refunderingssager, som er mindre forældede, er der fastsat senere frister.

Men lørdag bekræftede SAS’ presseafdeling overfor flere medier, at man ikke ser sig i stand til at overholde den første frist. I en kommentar til Ekstra Bladet beklager presseafdelingen med en kommentar om, at man ”godt forstår, at mange kunder er frustrerede. De har ventet længe”.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har nu mulighed for at udstede både påbud og bøder til SAS, ligesom en politianmeldelse af de flyselskaber, som ikke overholder fristerne, kan blive aktuelt. Den normale frist for EU-flyselskabers refundering af annullerede flybilletter er syv dage fra den planlagte flyafgang.

KOMMENTARER

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.