Annons:

SAS-kunder mister bonuspoints på Corona-nedlukning

I modsætning til andre flyselskaber vil SAS ikke forlænge gyldigheden af kundernes bonuspoints.

Tusinder af stamkunder hos SAS mister i disse måneder deres opsparede bonuspoints hos selskabet, fordi de udløber.

I Norge vurderer Forbrukerrådet, at kunderne bør kunne forlange, at flyselskabet forlænger gyldighedsperioden med henvisning til, at mulighederne for at bruge de opsparede points er lig nul på grund af de omfattende rejserestriktioner verden over.

Men hos SAS er man uenig i den vurdering. Flyselskabets norske informationschef, John Eckhof, siger til avisen Aftenposten, at kunderne allerede har haft rig lejlighed til at bruge deres bonuspoints. ”Vores kunder har altså haft fem år til at benytte de points, de har optjent inden Corona-pandemien ramte luftfarten” siger informationschefen til norske E24.no. Eckhof tilføjer, t bonuspoints, som er ed t udløbe, også kan bruges på andre ydelser, eksempelvis hotelophold.

Mange andre flyselskaber, herunder konkurrenten Norwegian, har modsat SAS valgt at forlænge gyldigheden af deres stamkunders bonuspoints.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.