Annons:

Kenya Airways får egen repræsentation i Norden

Flyselskabet har efter en europæisk udbudsrunde valgt GSA-virksomheden APG som ny repræsentant i de nordiske baltiske lande. Hovedkontoret ligger i København, hvor APG har vokset sig til at være blandt de største GSA-forretninger.

Med skiftet af repræsentant forlader Kenya Airways det hidtidige samarbejde med salgskontoret for KLM/Air France, som har varetaget kundekontakt samt salg og marketing for det afrikanske flyselskab siden 2018. KLM har en mindre ejerandel i Kenya Airways. Før 2018 havde selskabet egen repræsentation i København gennem en længere årrække.

Den nye aftale med APG omfatter, udover de nordiske og baltiske lande, fast repræsentation på yderligere 32 europæiske markeder, hvor APG er til stede. Det er den internationale GSA-virksomhed i alt i mere end 170 lande på verdensplan, oplyser selskabet.

Kenya Airways har, i lighed med verdens andre flyselskaber, været ramt af Covid 19 pandemien, men genoptog fra 1. august ruteflyvninger fra den kenyanske hovedstad Nairobi til sine tre europæiske hubs, Amsterdam, London og Paris. Flyselskabet råder over en flåde på i alt 36 fly fra Boeing og Embraer. På de europæiske ruter benyttes Boeing 787-8 Dreamliner, som Kenya Airways har otte af. Det afrikanske flyselskab har i mange år været medlem af flyalliancen SkyTeam.

I en pressemeddelelse om det nye samarbejde siger Julius Thairu, der er salgsdirektør i Kenya Airways: ”Vi er glade for udnævnelsen af APG som vores GSA i mange europæiske lande. I en tid hvor lufttrafikken er i færd med en genstart globalt der vi frem til et tæt samarbejde med APG. Som vi forventer vil levere service i høj kvalitet og proaktive tiltag til vores kunder og samhandelspartnere”.

Hos APG er man selvsagt også tilfredse med indgåelsen af den nye kontrakt, som er landet i konkurrence med flere andre internationale GSA-netværk: ”Det nuværende forretningsmiljø for luftfarten er selvfølgelig udfordrende. Men vores europæiske kontorer vil kunne levere en stærk struktur, både operationelt og salgsmæssigt” udtaler APG-chefen, Richard Burgess.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.