Annonce:

Annonce:

BCD-rapport: Rejsepolitikker står for fald

Selvom mange virksomheder formulerer og forsøger at fastholderejsepolitikker, bliver det stadigt sværere at få alle medarbejdere til at følge dem slavisk.

Det fremgår af en ny rapport fra BCD Travel. Ifølge rapporten er der ikke tale om ”ond vilje” men ny teknologi og flere søgemuligheder, der gør det vanskeligere at fastholde en vedtagen rejsepolitik.

Eksempelvis er det en udfordring for en fastlagt rejsepolitik, hvis en medarbejder med en kort søgning på nettet kan konstatere, at den samme rejse kan købes både billigere og måske endda med på et tilsvarende eller højere komfortniveau, end hvis den fastlagte rejsepolitik skal følges.

Ifølge BCD er løsningen at virksomhederne indfører en ny, tidssvarende teknologi, der fungerer mere dynamisk og intuitivt, og i højere grad er gearet til at levere en personlig service til de rejsende.
”En rejsepolitik bør sikre, at en virksomheds medarbejdere rejser i overensstemmelse med de definerede regler. Det er uhyre vigtigt for os som erhvervsrejsebureau, at medarbejderne ikke har grund til at gå udenom rejsepolitikken. Det kan man gøre ved, via rejsepolitikker og systemer, at omfavne folks private digitale adfærd,” siger Thomas Friis Rasmussen, chef for Client Management for BCD på det nordiske marked.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.