Annons:

Kraftig stigning i svindel i rejsesektoren

Rejsesektoren har lidt den største stigning i angreb på kundekontoovertagelser, ifølge en rapport fra Ravelin, der er specialist i opdagelse af bedrageri og betalingsaccept.

Sektoren var offer for 3,3 angreb om måneden i gennemsnit i 2021, op fra 2,6 i 2020.

Ravelins rapport viser, at pandemiske rejserestriktioner har forstærket problemet, da mange kunders konti er blevet efterladt i dvale og uovervåget.

Svindlere har været i stand til at hacke sig ind på loyalitetsordninger og frequent flyer-konti med følsomme oplysninger og overføre pointene for at foretage køb af høj værdi. Rapporten viser, at en fjerdedel af rejsesektoren ikke har en dokumenteret proces til at inddrive kontoovertagelsesofferkonti på plads, hvilket kan føre til kundeklager og tab.

På den positive side vokser rejsesektoren for at bekæmpe kriminalitet. Sidste år havde kun 30 % af rejsesektorens svindelhold 11 eller flere personer, men i 2021 har 43 % hold af denne størrelse. Samtidig siger en ud af fire adspurgte i rejsesektoren, at de forventer mere budget for at stoppe svindel i 2022.

Ravelins rapport ‘Online merchant perspectives, fraud and payments survey 2022’ trækker på forskning fra mere end 1.700 internationale e-handelshandlers svindel- og betalingsprofessionelle.

Martin Sweeney, CEO hos Ravelin, siger: “Det, der gør loyalitetspoint og luftmil så attraktive for svindlere, er, at de mangler de sikkerheds- og sikkerhedsforanstaltninger, som penge har. Alt hvad du behøver er adgang til kundekontoen, og du kan booke billetter, overnatning og mange andre tjenester uden selv at gå gennem en betalingsgateway.

“Det er et must at investere i en robust strategi for bedrageriforebyggelse og nyt talent og derefter udstyre svindelteams med avancerede værktøjer til opdagelse og forebyggelse af svindel i 2022. Med en specialbygget platform til opdagelse og forebyggelse af bedrageri er information tilgængelig på tværs af flere systemer kan tilgås, og bedragerisøgningssoftware kan stoppe mistænkelige transaktioner fra så tidligt som reservationsanmodningsstadiet og markere eller annullere dem efter behov.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.