Annons:

CWT introducerer abonnementsgebyrmodel

CWT udruller en abonnementsmodel efter omkring et års pilotprojekt med en udvalgt gruppe af kunder, meddelte Travel Management firmaet.

Prismodellen fastsætter et månedligt gebyr for kunder, der dækker alle produkter og tjenester indkøbt fra CWT, baseret på forventet transaktionsvolumen og yderligere nødvendige produkter og tjenester. Det månedlige gebyr kan revideres, hvis kunder har behov for at tilføje eller trække tjenester fra eller justere volumensforventninger.

CWT VP for finans og chef for global prissætning Brady Jensen sagde, at modellen var udviklet ud fra interviews med CWT-kunder, tidligere kunder og konsulenter for at identificere, hvad de syntes om TMC-priser generelt. De vigtigste smertepunkter, de identificerede, ifølge Jensen, var, at prissætningen var kompliceret, ikke gennemsigtig og svær at budgettere, så modellen var designet til at imødekomme disse bekymringer, sagde han.

Det vil også appellere til kunder, der genstarter rejseprogrammer og har svært ved at budgettere, sagde han.

“Genyret er virkelig skræddersyet til den specifikke kunde,” sagde Jensen. “”Den tager ikke kun hensyn til landene i deres omfang og de særlige tjenester, som klienten nyder godt af i dag, men hvis de føjer lande til programmet gennem årene, kan det føjes til volumenniveauerne, og vi behøver ikke at ompris og gennemløb en anden kontraktplan med en separat gebyrplan.”

Pilotkunderne var for det meste “ganske store” rejseprogrammer, der opererede i flere lande, sagde han. De var også stort set USA-baserede, selvom CWT tilbyder modellen på global basis bortset fra lande, der er hindret af lokale restriktioner.

CWT rapporterede “overvældende positiv” feedback fra pilotkunderne. En vigtig fordel fremhævet var at lette den administrative byrde på begge sider, da en central faktura i ét land udelukkede behovet for at samle data land for land til revision, sagde Jensen.

Jensen siger, at CWT ikke har sat sig et specifikt mål med hensyn til, hvor mange virksomheder det forventer at anvende abonnementsgebyrmodellen, idet han erkender, at det “ikke passer perfekt til hver klient.”

Transaktionelle prisfastsættelsesmodeller har været den dominerende model i TMC-prissætning.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.