Annons:

Apollo slog alle salgsrekorder på Black Friday

Årets Black Friday udløste en vild salgsrekord hos Apollo. Rejsearrangøren kunne melde om den bedste salgsdag i næsten et årti – og en stigning i salget på mere end 40 procent sammenlignet med sidste år. Det skriver de i en pressemeddelelse.

Det var ikke kun materialistiske ting og julegaver, danskerne hev ned fra hylderne på årets Black Friday. Der blev også lagt masser af rejser i indkøbskurven. Ikke siden 2014 har Apollo således oplevet en så god salgsdag som ved dette års Black Friday. Rejsearrangørens Black Week satte ligeledes salgsrekorder med en stigning på hele 150 procent sammenlignet med ugen før.

”Vi har længe oplevet, at rejselysten er helt tilbage i top igen. Vi forventede derfor også højtryk i forbindelse med Black Friday og Black Week. Men vi havde bestemt ikke forudset, at det ville resultere i den bedste salgsdag i næsten 10 år. Salget gik virkelig over al forventning!” fortæller Glenn Bisgaard, salgsdirektør hos Apollo.

Under Black Week kunne de solhungrende danskere sikre sig rabat på vinterrejser til De Kanariske Øer, Emiraterne og Egypten gennem Apollo. På selve Black Friday havde rejsearrangøren et to-for-en tilbud på udvalgte sommerrejser til Grækenland, Cypern og Kroatien. Og det var altså populært.

Vi prioriterer at rejse
På trods af stigende priser og generel svækket købekraft har den øgede efterspørgsel på rejser præget hele året. Apollo har således kunnet rapportere regelmæssige salgsrekorder, især blandt børnefamilier, og mærker også allerede en solid stigning i salget af næste års sommerferier.

Hos Apollo er man dog ikke helt overraskede over, at rejser står så højt på listen over ting, vi prioriterer at bruge penge på. I en undersøgelse*, som Norstat for nylig har foretaget på rejsearrangørens vegne, erklærede mere end halvdelen nemlig, at de ikke ville have noget at se frem til, hvis de holdt op med at rejse. Desuden svarede godt 30 procent, at rejser styrker forholdet til venner og familie – og at rejser gør dem glade.

”Vi befinder os i en tid, hvor mange af os føler, at vi konstant halser lidt bagefter og aldrig helt er tilstrækkelige. At rejse og dermed hive stikket for en stund har derfor udviklet sig fra at være ’nice-to-have’ til at være ’need-to-have’, hvis vi skal føle, at vi får noget kvalitetstid og tid til os selv og dem, vi holder af. Rejser er simpelthen blevet en vigtig faktor for vores mentale og følelsesmæssige sundhed. Derfor vælger flere og flere af os at prioritere det meget højere end for eksempel restaurantbesøg, renoveringer og nyt tøj,” forklarer Glenn Bisgaard.

Top 5: Disse destinationer sikrede danskerne sig rejser til under Black Friday og Black Week:
1. Kreta
2. Tyrkiet
3. Epirus
4. Rhodos
5. Kos

*Undersøgelse gennemført af Norstat på vegne af Apollo i august 2023. Undersøgelsen havde over 1.000 respondenter i alderen 18-70 år fra hhv. Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.