Annons:

Travel Management Companies vil blive udsat for pres for at konsolidere

Travel Management Companies skal konsolidere sig for at foretage de teknologiinvesteringer, der kræves for at vokse, men vil forblive attraktive for investorer, selvom rejsevolumen ikke vender tilbage til niveauet før Covid.

Det mener American Express Global Business Travels administrerende direktør Paul Abbott, som fortalte den nylige Institute of Travel Management-konference i Birmingham: “Det er svært at bryde forbindelsen mellem BNP og forretningsrejser – der er så tæt en sammenhæng.”

Abbott sagde: “Jeg tror ikke, vi vender tilbage til præ-pandemiske niveauer, men selvom 10% af [virksomheds]rejser ikke kommer tilbage, er det stadig et stort marked.”

Han påpegede: “Vi er markedsleder med en omsætning på $40 milliarder i en $1,2 billioner sektor.

“I marts var vi på 61 % restituerede [sammenlignet med 2019]. Det er blevet forbedret i de sidste uger og er i et miljø, hvor der stadig er betydelige restriktioner på ruter, der repræsenterer omkring 20 % af vores volumener, og mange store virksomheder er kun lige ved at indfase en tilbagevenden til kontoret. Vi vil se, at tallene bliver bedre.”

Abbott insisterede: “Der vil være pres for konsolidering på grund af kravet om betydelige investeringer i produkt og teknologi. Det er vigtigt for enhver virksomhed at investere for at konkurrere. Konsolideringen vil fortsætte på grund af de nødvendige investeringer for at lykkes.”

Han afviste ideen om ‘legacy’ virksomheder og ‘nye aktører’ i sektoren og argumenterede: “‘Legacy’ antyder, at der er virksomheder med gamle modeller og virksomheder med nye modeller. Vores virksomhed blev grundlagt i adskillelsen fra American Express i 2015, så vi er en relativt ny virksomhed, men jeg vil udfordre modellen med ældre virksomheder og nye aktører. Der er virksomheder, der investerer i teknologi, og virksomheder, der ikke investerer. Vi har tæt på 1.000 softwareingeniører.”

American Express GBT har nydt godt af private equity, suveræn formue og pensionsfond opbakning, siden adskillelsen fra American Express.

På spørgsmålet om, hvorvidt sektoren havde udviklet mere en ‘stemme’ i at tale med regeringen gennem pandemien, sagde Abbott: “Vi skal være et bedre sted end i begyndelsen, men vi startede fra en meget lav base. [Men] at tackle bæredygtighed vil kræve et hidtil uset samarbejde, så vi må hellere være bedre til det.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.