Annons:

Ryanair skrotter sit loyalitetsprogram – det blev for dyrt

Ryanairs loyalitetsprogram Prime får en brat afslutning. Blot otte måneder efter lanceringen har lavprisgiganten besluttet at afvikle programmet – af den simple grund, at det blev for populært og dermed for dyrt. Skribent: Camilla Jonsson

For 79 euro om året, lige under 600 kroner, blev medlemmerne tilbudt billigere flyrejser, inklusive rejseforsikring og muligheden for at booke et sæde gratis på op til tolv rejser. Mere end 55.000 rejsende meldte sig til, hvilket gav virksomheden 4,4 millioner euro i omsætning.

Men rabatterne var alt for gode. Ifølge Ryanair sparede medlemmerne omkring 6 millioner euro, hvilket gjorde programmet til en ren underskudsforretning.

“Eksperimentet har kostet mere, end det har indbragt,” siger marketingdirektør Dara Brady i en pressemeddelelse, der bekræfter, at Prime nu afvikles.

Kunder, der allerede har tilmeldt sig medlemskab, vil dog kunne beholde deres fordele resten af ​​året.
Administrerende direktør Michael O’Leary markerede allerede prisen som værende for lav sidste forår.

“Vi burde nok have opkrævet 99 euro,” udtalte han i forbindelse med halvårsrapporten i maj.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.